نوشته شده توسط : حسنا عزیزی

 

بسیاری از افراد از اعتراف به افسردگی خود ترس واهمه دارند.برخی از نشانه هایی که از وجود افسردگی در فرد خبر میدهد به این شرح است:

  • عادات عجیب غذایی

  • بهانه تراشی و پنهان کردن ناراحتی های خود

  • فلسفه بافی های غیرعادی

  • درخواست کمک و سپس پس‌گرفتن این درخواست

  • بروز احساسات به شکل غیرعادی

  • نگاهی به دور از خوش‌بینی به مسائل

نشانهٔ مهم: خشم ‌و زودرنجی

برخی افراد افسرده در ظاهر تفاوتی با دیگران ندارند. البته بروزنکردن نشانه‌ای مبنی بر افسردگی تا حد زیادی به توانایی آن فرد در پنهان‌کردن عواطف و مدیریت احساساتش هم وابسته است؛ اما اگر فردی مدام در برخورد با افراد مختلف دچار خشم و زودرنجی می‌شود، باید به وجود افسردگی پنهان در او شک کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسنا عزیزی

برخی افراد به جای اقدام درمانی صحیح تحت نظر پزشک معالج مربوطه دست به اقدامات درمانی خودسرانه مانند مصرف انواع پمادهای گیاهی و شیمیایی بدون نسخه زده و یا در مواردی به درمان‌های خانگی برای کنترل مشکل خود روی خواهند آورد. البته این روش‌ها فقط جنبه حمایتی داشته و منجر به بهبود کامل فرد نشده و ممکن است فقط برای مدت کوتاهی علایم را در فرد کاهش دهد.اما این فروکش نمودن نشانه‌ها دلیل بر بهبودی فرد و رهایی کامل از بیماری نبوده و دیر یا زود علایم به شکلی بدتری بروز خواهد کرد و باعث پیشرفت بیماری و آسیب بافتی ناحیه می‌شود.

اولین خط درمانی در مراحل ابتدایی ایجاد بیماری هموروئید درمان‌های دارویی شیمیایی بوده اما در مراحل پیشرفته بیماری، انواع دیگر از درمان‌ها چون روش‌های رابربند، اشعه مادون قرمز و جراحی‌های سنتی پیشنهاد خواهد شد. اما امروزه با پیشرفت علم و روی کار آمدن روش‌های نوین جراحی با قابلیت انجام بدون درد و خونریزی و بدون عارضه و آسیب بافتی، دیگر نیازی به قرار گرفتن در معرض تیغ برنده جراحی و یا بستری شدن در محیط بیمارستانی و اقدامات مراقبتی سخت پس از درمان نیست.

استفاده از اشعه لیزر در درمان بیماری‌های مقعدی چون هموروئید مراحل درمان و بهبودی فرد را سریع و آسان نموده و به صورت سرپایی در محیط کلینیک تحت بی‌حسی موضعی بدون نیاز به قرار گرفتن در معرض آسیب‌های احتمالی داروهای بیهوشی و یا ابتلا به بیماری‌های منتقل شونده از راه خونی و عفونت‌های بیمارستانی امکان پذیر بوده و جای هیچ گونه نگرانی از جراحت سنگین جراحی و یا ایجاد زخم ماندگار در محل وجود ندارد.

در درمان هموروئید با لیزر زائده برجسته بیرونی و یا عروق متورم خونریزی دهنده درونی بدون تحمل مشکلات ناشی از روش‌های جراحی سنتی مهار شده و فرآیند درمانی بدون اضطرابی را برای فرد فرآهم می‌کند. فرد می‌تواند در همان روز مراجعه جهت جراحی طی یک الی دو ساعت تمامی مراحل درمانی خود را انجام داده و ترخیص شود.

فرد می‌تواند بدون نیاز به کمک اطرافیان به خانه بازگردد و فعالیت روزمره خود را همانند قبل بدون هیچ گونه مشکلی از سر گرفته و تغذیه عادی خود را داشته باشد. هر چند بهتر است برای جلوگیری از بازگشت بیماری تغییراتی اساسی در شیوه زندگی و تغذیه خود ایجاد کرده و از عوامل محرک بازگشت بیماری برای همیشه دوری کند.

فرد در صورت رعایت اصول مراقبتی مربوط به تغذیه و شیوه زندگی با کمک روش جراحی لیزری صد در صد تضمینی درمان شده و از این بیماری به طور کامل رها خواهد شد. از طرفی این روش جراحی لیزری سرپایی نیازی به استراحت طولانی مدت و یا مطلق ندارد و فرد می‌تواند بدون صرف کمترین زمان لازم از روز بعد از عمل به محل کار خود بازگشته و بدون مشکل به ادامه زندگی عادی خود بپردازد.

کلام آخر، سهولت این روش درمانی در بهبود فرد است که به کار بردن کلمه جراحی را برای آن کمی بی‌مفهوم می‌کند. زیرا به صورت ناخود آگاه به کار بردن لغت جراحی یادآور سختی و دشواری‌های جراحی‌های سنتی با تیغ یا چاقو خواهد بود که فرد را دچار تشویش و اضطراب کرده و بهتر است برای روشهای نوین لیزری به کار برده نشود.

زیرا اشعه لیزر می‌تواند همانند یک چاقوی جراحی بدون درد و خونریزی عمل کرده و نه تنها آسیب به بافت سالم اطراف را محدود کند، بلکه با خاصیت فوق العاده خود منجر به ترمیم هم زمان عروق و اعصاب آسیب دیده در محل و تسریع روند بهبودی فرد در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به سایر روشهای درمانی شود. همین مزایای اثر بخش باعث شده تا این روش درمانی در جهان مورد استقبال بسیاری از بیماران و پزشکان قرار گرفته و رضایت خاطر افراد را به دنبال داشته باشد.

منبع : بیچشک



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()